Правова грамотність – путівник свідомого громадянина

Права та обов’язки – важлива складова громадянського суспільства, що  становить основу взаємодії між громадянами та владою, сприяючи забезпеченню справедливості та порядку в державі.

Розуміння та дотримання цих засад  є ключовими для зміцнення правової культури та розвитку громадянської  свідомості.

         У межах місячника превентивного виховання і правових знань «Знай свої права, дитино!»  у Слов’янській спеціальній школі № 23 Донецької обласної ради  з метою формування системи правових знань  у дітей та молоді, виховання  громадянської відповідальності, поваги до соціальних норм, прихильності гуманістичним і демократичним цінностям, усвідомлення учнями, що немає прав без обов’язків і немає обов’язків без прав, класними керівниками 3-12 класів було проведено низку тематичних заходів.

         З учнями початкової школи вчителями Котляровою Т.А, Дерев’янко О.О., Дьогтєвою О.Є., Котляровою С.В. були проведені години спілкування, на яких діти ознайомилися з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, навчилися розрізняти права та обов’язки, розуміти, що права неможливо реалізувати без виконання обов’язків. Розв’язування ситуативних задач, інтерактивна гра «Мій обов’язок», перегляд мультфільму «Права дитини» допомогли  початківцям  засвоїти ці поняття та розібратися у тонкощах їх взаємодії.

         Під час години спілкування «Подорож до країни прав і обов’язків» учні 5-А класу разом з учителькою Чачковою І.Г. здійснили віртуальну подорож до країни прав і обов’язків.

         Ігрова вікторина «Світ моїх прав і обов’язків», яку провела вчителька Коваленко В.Г.,  допомогла учням 7-А класу систематизувати та розширити свої знання про права та обов’язки, які їм гарантує головний Закон України, Декларація прав дитини та Конвенція ООН про права дитини.

         Педагог Бєляєва О.О.  провела етичну бесіду «Наші права й обов’язки: чи можливе одне без іншого?», у ході якої учні десятого класу поглибили свої знання про права та обов’язки дитини, використовуючи засади Конституції України та Конвенції про права дитини. Інтерактивні методи «Криголам»,  «Коло ідей», «Кросворд» дозволили молоді не лише засвоїти теорію, але й застосувати її на практиці.

         Здобувачі освіти  10-Б класу актуалізували свої знання з прав та обов’язків підлітків під час години спілкування «Права та обов’язки підлітків», проведеної вчителькою Козловою О.В. Інтерактивна форма заняття дозволила школярам висловити власні думки та досвід, розглядаючи різні ситуації порушення прав та обов’язків однолітками.

         Класний керівник Янковецький В.В. провів захід для учнів 11 класу, спрямований на вивчення прав та обов’язків підлітків. Інтерактивні завдання та гра «Правознавчий Квест» не лише розширили теоретичні знання, але й дозволили учням застосувати їх у реальних ситуаціях. Елемент зі створенням власних «законів» виявився не лише творчим викликом, але й можливістю висловити власні думки та погляди на тему прав та обов’язків.          Проведені заходи розвинули правову культуру здобувачів освіти, навички застосування правових знань у повсякденному житті, надали  багато корисної інформації, яка неодмінно допоможе школярам у майбутньому жити в правовому суспільстві.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *