Ми – майбутні фахівці!

Світ професій

Ми – майбутні фахівці!

Не професія обирає людину, а людина професію!
                                                                          Сократ

У кожної людини є свобода вибору.  Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, – одна з умов відчуття життєвого успіху.

І поставитись до цього вибору потрібно як до початку нового цікавого життєвого етапу.

Підліткові, що обирає свій майбутній професійний життєвий шлях, потрібно розібратися у величезній різноманітності сучасних професій, зрозуміти їх зміст і реально оцінити свої можливості, прагнення, здібності, інтереси.

З метою допомоги здобувачам освіти з візуальними порушеннями пізнати світ професій, формування позитивного ставлення та готовності до свідомого вибору професії; виявлення здібностей школярів; сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді з особливими освітніми потребами у Слов’янській спеціальній школі 23 Донецької обласної ради у рамках інноваційного проєкту з профорієнтування «Сходинки успіху: формула вибору професії» з 31 жовтня по 5 листопада 2022 року у дистанційному форматі пройшов профорієнтаційний тиждень.

Протягом Тижня профорієнтування педагогами школи, соціальним педагогом було організовано низку корекційно-виховних заходів.

Класні керівники 2-12 класів провели цікаві профорієнтаційні виховні:

  • дидактична гру «Загадкові професії» (2- Б клас, Котлярова С.В.);
  • годину спілкування «Всі професії важливі, вибирай на смак». Під час заходу було проведено дидактичні ігри «Пантоміма», «Вмію – не вмію», мозковий штурм «Назва професій», творче завдання «Сплануй своє майбутнє» (3-Б клас, Дьогтєва О.Є.);
  • годину спілкування  «Світ професій» (3-А клас, Котлярова Т.А.);
  • гру – подорож «Цікавий світ професій», у складі якої були вікторина «Збери прислів’я», відгадування загадок та написання твору на тему «Ким я хочу стати в майбутньому» (4-А клас, Левченко В.Г.);
  • виховний захід «Калейдоскоп професій» (5-В клас, Гладиш Л.Ф.);
  • вікторину «Калейдоскоп професій», у ході якої  діти вгадували професії за описом та фото, пригадували професії відомих українських постатей, збирали прислів’я, відгадували загадки, розгадували ребуси та визначали перелік професій «майбутнього» (6-А клас,           Коваленко В.Л.);
  • круглий стіл «Як обрати професію?», де  учні долучилися до перегляду профорієнтаційного інтерв’ю з психологом Вікторією Вероні (7-А клас, Піскарьова О.Є.);
  • виховний захід «Моя майбутня професія – шлях до успіху». У ході зустрічі було проведено експрес-інтерв’ю; аукціон професій; «відкритий мікрофон» за темою «Мій майбутній професійний внесок у відбудову України» (9-А клас, Козлова О.В.);
  • годину спілкування «Людина для професії чи професія для людини?» (10-Б клас, Котляров Л.М.);
  • круглий стіл «Прагнемо знайти себе» (12 клас, Одинченко І.В.)

Поринути у сучасний світ професій, дізнатися про ринок праці дозволив здобувачам освіти 8-Б класу корекційно-виховний захід «Світ професій навколо нас», підготовлений педагогом Марко Н.В.

Виховний профорієнтаційний захід «Зазирни в майбутнє», проведений  педагогами Янковецьким В.В. і Савіним М.Ю., об’єднав здобувачів освіти 10-А та 11-А класів. Профорієнтаційна презентація та вікторина, що мали на меті допомогти вихованцям у майбутньому самовизначенні, допомогли учнівській молоді знайти відповіді на хвилюючі питання щодо свідомого вибору майбутньої професії.

Педагоги Крейдун Оксана Валеріївна, Савіна Наталія Юріївна,  Дручиніна Маргарита Володимирівна результативність діяльності освітнього закладу з профорієнтування презентували у  лепбуках.

Підсумком роботи над проєктом «Сходинки успіху: формула вибору професії» стала розробка презентації «Світ професій навколо нас», яка висвітлила ряд важливих профорієнтаційних питань: фактори, що впливають

на вибір професії; критерії професійного самовизначення; формула вибору

професії; класифікація професій на типи на основі відмінностей у предметах

праці; профорієнтаційні типи особистості та їх характеристика. Під час презентації вихованцям були запропоновані цікаві та пізнавальні завдання:

вікторина «Інтелектуальна гімнастика», гра «Тлумачення професій», гра «Доповніть словечко», гра «Що найважливіше?», до яких учні долучилися з

великим задоволенням.

Протягом тижня учні школи дізнавалися чимало нового про широкий світ професій. І ким би вони не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, найголовніше, що здобувачі освіти усвідомили: кожен повинен добре знати свою справу, виконувати її чесно та сумлінно.

Тож хай майбутні професії наших школярів принесуть їм радість, моральне й духовне задоволення, адже вдало обрана професія – ключ до успіху.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *