Педагогіка партнерства – це простір дитинства, який будується на засадах рівності, діалогу, співпраці, прийняття.
Вона є складовою концепції Нової української школи, спрямованої на те, щоб побудувати довіру між школою, дітьми, батьками та суспільством.
Основна мета взаємодії школи з батьками – формування позиції відповідального батьківства, що виражається в зацікавленому ставленні батьків до успіхів дитини й охоплює різні сфери її життя, позитивно впливає на розвиток і виховання.
25.10.2023 року у Слов’янській спеціальній школі № 23 Донецької обласної ради відбулося онлайн-методоб’єднання класних керівників 3-12 класів на тему «Педагогіка партнерства в умовах Нової української школи. Інноваційні форми співпраці класного керівника з батьками», на якому педагоги Гладиш Л.Ф., Коваленко В.Л., Піскарьова О.Є., Савін М.Ю. представили практичні напрацювання роботи з батьками здобувачів освіти, методи і форми яких яскраво засвідчують, що педагог у часи війни не лише помічник та наставник, а опора і для дітей, і для батьків своїх учнів.
Педагог Людмила Гладиш у ході виступу презентувала цінний досвід організації роботи, інноваційні форми співпраці класного керівника з батьками: залучення батьків до колективних творчих справ, родинних свят, інтерактивних ігор, створення у Google Формах опитувальників задля обміну думками з батьками, спільного пошуку способів розв’язання проблем тощо. У представлених формах взаємодії класного керівника з батьками реалізується принцип партнерства та діалогу, батьки є не пасивними слухачами, а активними учасниками розмови. Людмила Федорівна провела з педагогами інтерактивні вправи «Коло емоцій», «Візитка», «Толерантна заборона», які допомагають створити позитивний настрій і сприятливу атмосферу, зробити батьківські збори цікавими та максимально ефективними.
Заступниця директора з ВР Салюк Н.І. надала класним керівникам інформацію про сучасні форми й методи взаємодії з батьками, акцентувала увагу на принципах організації партнерства; зазначила, що ефективність організації освітнього процесу залежить від педагогіки партнерства, метою якої є інтеграція батьків у педагогічний процес шляхом створення умов для залучення сім’ї до супроводу дитини з візуальними порушеннями в освітньому процесі.
Алгоритм подолання освітніх втрат шляхом використання сучасних технологій, інтенсивних форм і методів дистанційного навчання здобувачів освіти з візуальними порушеннями був розглянутий на онлайн-методоб’єднаннях педагогів початкової школи, педагогів природничо-математичного циклу і педагогів гуманітарного циклу, у ході яких кожен вчитель продемонстрував результати своєї діяльності у мультимедійній презентації. Проведені методичні об’єднання сприяли підвищенню рівня фахової майстерності педагогів і продуктивному співробітництву в умовах воєнного стану.