Ми – майбутні фахівці!
Не професія обирає людину, а людина професію!
Сократ
У кожної людини є свобода вибору. Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, – одна з умов відчуття життєвого успіху.
І поставитись до цього вибору потрібно як до початку нового цікавого життєвого етапу.
Підліткові, що обирає свій майбутній професійний життєвий шлях, потрібно розібратися у величезній різноманітності сучасних професій, зрозуміти їх зміст і реально оцінити свої можливості, прагнення, здібності, інтереси.
З метою допомоги здобувачам освіти з візуальними порушеннями пізнати світ професій, формування позитивного ставлення та готовності до свідомого вибору професії; виявлення здібностей школярів; сприяння професійному самовизначенню учнівської молоді з особливими освітніми потребами у Слов’янській спеціальній школі 23 Донецької обласної ради у рамках інноваційного проєкту з профорієнтування «Сходинки успіху: формула вибору професії» з 31 жовтня по 5 листопада 2022 року у дистанційному форматі пройшов профорієнтаційний тиждень.
Протягом Тижня профорієнтування педагогами школи, соціальним педагогом було організовано низку корекційно-виховних заходів.
Класні керівники 2-12 класів провели цікаві профорієнтаційні виховні:
- дидактична гру «Загадкові професії» (2- Б клас, Котлярова С.В.);
- годину спілкування «Всі професії важливі, вибирай на смак». Під час заходу було проведено дидактичні ігри «Пантоміма», «Вмію – не вмію», мозковий штурм «Назва професій», творче завдання «Сплануй своє майбутнє» (3-Б клас, Дьогтєва О.Є.);
- годину спілкування «Світ професій» (3-А клас, Котлярова Т.А.);
- гру – подорож «Цікавий світ професій», у складі якої були вікторина «Збери прислів’я», відгадування загадок та написання твору на тему «Ким я хочу стати в майбутньому» (4-А клас, Левченко В.Г.);
- виховний захід «Калейдоскоп професій» (5-В клас, Гладиш Л.Ф.);
- вікторину «Калейдоскоп професій», у ході якої діти вгадували професії за описом та фото, пригадували професії відомих українських постатей, збирали прислів’я, відгадували загадки, розгадували ребуси та визначали перелік професій «майбутнього» (6-А клас, Коваленко В.Л.);
- круглий стіл «Як обрати професію?», де учні долучилися до перегляду профорієнтаційного інтерв’ю з психологом Вікторією Вероні (7-А клас, Піскарьова О.Є.);
- виховний захід «Моя майбутня професія – шлях до успіху». У ході зустрічі було проведено експрес-інтерв’ю; аукціон професій; «відкритий мікрофон» за темою «Мій майбутній професійний внесок у відбудову України» (9-А клас, Козлова О.В.);
- годину спілкування «Людина для професії чи професія для людини?» (10-Б клас, Котляров Л.М.);
- круглий стіл «Прагнемо знайти себе» (12 клас, Одинченко І.В.)
Поринути у сучасний світ професій, дізнатися про ринок праці дозволив здобувачам освіти 8-Б класу корекційно-виховний захід «Світ професій навколо нас», підготовлений педагогом Марко Н.В.
Виховний профорієнтаційний захід «Зазирни в майбутнє», проведений педагогами Янковецьким В.В. і Савіним М.Ю., об’єднав здобувачів освіти 10-А та 11-А класів. Профорієнтаційна презентація та вікторина, що мали на меті допомогти вихованцям у майбутньому самовизначенні, допомогли учнівській молоді знайти відповіді на хвилюючі питання щодо свідомого вибору майбутньої професії.
Педагоги Крейдун Оксана Валеріївна, Савіна Наталія Юріївна, Дручиніна Маргарита Володимирівна результативність діяльності освітнього закладу з профорієнтування презентували у лепбуках.
Підсумком роботи над проєктом «Сходинки успіху: формула вибору професії» стала розробка презентації «Світ професій навколо нас», яка висвітлила ряд важливих профорієнтаційних питань: фактори, що впливають
на вибір професії; критерії професійного самовизначення; формула вибору
професії; класифікація професій на типи на основі відмінностей у предметах
праці; профорієнтаційні типи особистості та їх характеристика. Під час презентації вихованцям були запропоновані цікаві та пізнавальні завдання:
вікторина «Інтелектуальна гімнастика», гра «Тлумачення професій», гра «Доповніть словечко», гра «Що найважливіше?», до яких учні долучилися з
великим задоволенням.
Протягом тижня учні школи дізнавалися чимало нового про широкий світ професій. І ким би вони не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, найголовніше, що здобувачі освіти усвідомили: кожен повинен добре знати свою справу, виконувати її чесно та сумлінно.
Тож хай майбутні професії наших школярів принесуть їм радість, моральне й духовне задоволення, адже вдало обрана професія – ключ до успіху.